Chelated Zinc - necesarul zilnic de zinc

Chelated Zinc - necesarul zilnic de zinc

Zincul este esential pentru functionarea corespunzatoare a metabolismului celular. Aproximativ 100 de enzime se bazeaza pe zinc pentru a le ajuta la catalizarea unor reactii chimice vitale. Zincul protejeaza membranele celulare impotriva distrugerilor oxidative si stabilizeaza structura proteinelor celulare, controleaza sinteza unor hormoni si transmiterea impulsurilor nervoase.

Mai multe detalii


34,21 lei cu TVA

30 other products in the same category:

Chelated Zinc

Supliment alimentar cu zinc (100 tablete, 15 mg/tableta)


actioneaza pentru functionarea normala a prostatei

are rol importat in ceea ce priveste sistemul imunitar, stimuleaza formarea anticorpilor si previne infectiile (virale sau bacteriene)

contribuie la stabilitatea chimica a sangelui si la pastrarea echilibrului acido-bazic

are rol procesle senzoriale olfactive si gustative, poate elimina petele albe de pe unghii

ajuta la grabirea vindecarii plagilor

reduce asimilarea substantelor toxice in organism

actioneaza impotriva radicalilor liberi impiedicand distrugerea sau imbatranirea nefireasca a celulelor (efect antioxidant)

varstnicii si sporivii au un necesar crescut de zinc

la barbati participa la sinteza testosteronului si functionarea glandelor sexuale

Ce este zincul

 Zincul reprezinta un element indispensabil pentru organism care, alaturi de seleniu, este unul dintre cei mai importanti antioxidanti. In organismul uman intalnim 2 pana la 3 grame de zinc in structura oaselor, dintilor, pielii, ficatului, muschilor, ochilor, leucocitelor etc.

 Deoarece rezervele de zinc sunt relativ reduse si nu constituie o sursa constanta, organismul uman este nevoit sa asimileze acest mineral important din hrana. Asadar este nevoie de o permanenta suplimentare a acestuia.

 Zincul reprezinta o parte importanta pentru peste 100 de enzime cu functii esentiale, care intervin in procese din intreg organismul. Dintre enzimele esentiale care au in componenta zinc putem enumera: anhidraza carbonica (ajuta la eliminarea dioxidului de cabon, fosfataza alacalina (metabolismul oaselor), superoxid dismutoza (actiune antioxidanta) etc.

 Sinteza unei cantitati insuficiente de zinc, chiar si pentru o perioada scurta ( o saptamana) reduce ritmul de dezvoltare a musculaturii precum si rezistenta organismului la diverse infectii.

 Zincul influenteaza cresterea si dezvoltarea organismului prin actiunea de reglare a nivelurilor de vitamina A sintetizata de catre ficat.

 Are implicatii in activitatea glandei hipofize, in sinteza unor hormoni care participa pentru functionarea optima a testiculelor si la procesul de spermatogeneza.

 Datorita faptului ca intervine in sinteza testosteronului si a spermei, unele dintre tulburarile de potenta pot fi cauzate de o carenta de zinc. De aceea stridia (cu un continut bogat in zinc) este considerata un afrodisiac excelent.

 Contribuie la stabilitatea chimica a sangelui si la pastrarea echilibrului acido-bazic.

 Are un rol vital in ceea ce priveste sistemul de aparare al arganismului. Fiind un component al proteinei retinolului, impreuna cu vitaminele A si C impulsioneaza dezvoltarea de anticorpi si manifesta actiune antivirotica.

 De aceea zincul protejaza organismul impotriva racelii, gripei, conjuctivitei etc. Consumul de zinc alaturi de vitamina C accelereaza procesul de vindecare al afectiunilor cailor respiratorii superioare.

 Acest mineral este esential in sinteza proteinelor asadar si in sinteza acizilor nucleici (ADN, ARN).

 O cantitate optima de zinc asigura buna functionare a prostatei. Regleaza contractibilitatea muschilor si elimina petele albe de pe unghii. 

Unde se gaseste zincul

 Sursele alimentare de zinc sunt: carnea (vita, miel si porc dar in special cea rosie), alimente de origine marina (pesti, scoici, raci etc), ficat, drojdie de bere, oua, mustar, grau, orz, sfecla, varza, spanac, rosie, iar cantitatea cea mai mare o regasim in suplimentele alimentare cu zinc.

Cantitatea zilnica necesara de zinc

 O persoana adulta are nevoie in medie pe zi de 0,2 mg de zinc pe kg corp. Acest lucru inseamna in general 12 mg pentru femei si 15 mg pentru barbati.

 Depasirea acestei cantitati nu este permisa.

 Cu toate acestea conform Dietary Reference Intakes, cantitatea de zinc necesara poate varia in functie de varsta, sex, afectiuni, sarcina sau lactatie.

 Regimul vegetarian, unele afectiuni, un nivel excesiv de activitati fizice pot modifica limitele stabilite de Dietary Reference Intakes.

 Unele boli necesita chiar depasirea limitei superioare de suplimentare a zincului.

 Un nivel redus de zinc poate avea drept cauza stresul, diareea, sarcina, infarctul de miocard, hipoalbuminemia etc.

 Rezultatele clinice au aratat faptul ca in cazul unor tipuri de tulburari de potenta, se pot obtine ameliorari subtantiale prin cresterea aportului de zinc si vitamina B6 in dieta. Datorita acestui fapt este recomandat ca barbatii - suferind sau nu de afectiuni ale prostatei - sa incerce sa suplimenteze cantitatea de zinc, pentru a se mentine o concentratie sanguina optima a acestui element.

 In ceea ce priveste persoanele varstnice afectate de senilitate, poate avea efecte pozitive  o suplimentare cu zinc si mangan.

 Si femeile cu tulburari ale ciclului menstrual pot incerca o suplimentare cu zinc, inainte ca medicul sa prescrie un tratament hormonal.

 Fumul de tigara precum si noxele cauzate de gazele de esapament, in marile orase, care contin plumb si cadmiu, constituie importanti factori de risc pentru sanatatea noastra. O lipsa acuta de zinc in organism face ca acesta sa retina in tesuturi cantitati mai mari de plumb si cadmiu. Cresterea aportului de zinc in organism reduce fixarea metalelor toxice in organism. Asadar, zincul poate oferi o anumita protectie si impotriva efectelor nocive ale mediului poluat.

 Din cauza efortului fizic intens pe care il depun, sportivii, elimina cantitati mai mari de zinc din organism, decat majoritatea oamenilor. In cazul lor zincul este eliminat in cadrul competitiilor sau antrenamentelor si nu numai prin transpiratie abundenta.

 Organismul are nevoie de zinc pentru producerea globulelor rosii si pentru desfasurarea optima a metabolismului acizilor grasi si a fierului, care sunt mult accelerate.

 O cantitate crescuta de zinc este necesara si pentru producerea testosteronului, substanta de baza pentru cresterea masei musculare. 

 Studii recente au costatat ca zincul, alaturi de vitamina C, poate avea efecte benefice in ameliorarea si tratarea racelii obisnuite. Zincul a fost administrat la 24 de ore dupa debutul racelii, pe o perioada de 5 zile. Acest lucru a avut drept rezultat ameliorarea si injumatatirea perioadei de manifestarea a majoritatii simptomelor gripei.

 Un nivel sporit de zinc in organism este necesar si persoanelor dependente de alcool. Zincul intra in componenta unei enzime hepatice - alcool dehidrogenaza - care metabolizează alcoolul, transformandul in acetaldehida (o substanta deosebit de toxica) care este in continuare sintetizata in acid acetic de catre o alta enzima, acetaldehid-dehidrogenaza.

 Desi rare, exista unele persoane care avand aceasta enzima foarte dezvoltata, cu toate ca ingereaza o cantitate mare de alcool nu se imbata. Conform prof. univ. dr. Constantin Dumitrache, medic primar endocrinolog "persoanele care au dezvoltata enzima alcool dehidrogenaza si metabolizeaza mai bine alcoolul, se imbolnavesc mult mai rar de boli hepatice si ciroza”.

Carenta de zinc, simptome

 Simptomele deficientei de zinc: apetit scazut, apetit sexual scazut,  degradarea unghiilor si parului, alopecie, incetinirea vindecarii ranilor, infectii repetat.

 Carenta de zinc se regaseste si in cazul unor afectiuni precum alcoolismul, degenerescenta maculara, diabet, tumori maligne afectiuni ale ficatului si rinichilor.

 Persoanele varstnice precum si femeile aflate la premenopauza sufera de un deficit de zinc.

Excesul de zinc, simptome

 O cantitate exagerata de zinc in organism poate duce la dereglarea sistemului imunitar. In cantitati mari poate bloca absorbtia cuprului. Pe termen lung supradozarea de zinc poate duce la cresterea colesterolului, grabeste sclerozarea vaselor de sange, duce la anemie si osteoporoza.

 Supradozarea pe termen scurt poate duce la greata, diaree, frisoane, astenie, greutate de miscare.

 

 Consumul de suplimente cu zinc face sa creasca necesarul de vitamina A sau beta-caroten in organism. Zincul are eficienta cea mai mare in asociere cu vitamina A, calciu si fosfor.

 In produsele de pana acum zincul se afla sub forma de sulfat sau gluconat de zinc pe cand in preparatele moderne acesta se gaseste sub forma chelatata, fiind mult mai usor de utilizat in procesele metabolice din corp.

 Sub forma de supliment alimentar doza zilnica recomandata este de 15 mg. Un consum mai ridicat din acest mineral este recomandat atat alcoolicilor cat si celor care sufera de diabet. Sportivii pot avea nevoie de o doza de pana la 50 mg.

 Suplimentul alimentar Chelated Zinc contine o cantitate de zinc/tableta de 15 mg. Daca, la recomandarea medicului, aveti nevoie de o suplimentare cu o cantitate mai mare de zinc/zi puteti utiliza produsul Calivita Mega Zinc cu continut de zinc de 50 de mg per tableta.

Prospect Chelated Zinc

Recomandari:

Mod de administrare:

Acnee
Adenom de prostata
Adult (18-50 ani) preventiv
Afte
Alergie
Anemie
Anticonceptionale (combate efectele negative)
Antihemoragic
Antioxidant
Apetit (crestere)
Apetit sexual (crestere)
Arsuri ale pielii
Cancer la prostata
Crestere (stimulator)
Decalaj fus orar
Dermatite
Dermatoze
Diabet (reglare glicemie)
Eczeme
Fertilitate
Gust, simt (combatere probleme)
Impotenta
Infectii ale pielii capului
Infectii - prevenire
Intoxicare cu gaze esap. si fum
Intoxicatie cu plumb
Menstruatii neregulate
Miros (pierdere)
Muschi (dezvoltare masa)
Nicturie adulti
Persoane in varsta (preventiv)
Plagi (vindecare)
Sterilitate (tratament)
Unghii cu pete albe
Zona Zoster

0-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1

Legenda: 1-1-1 = o tableta dimineata, una la pranz, si una seara.

Continut: Zinc (chelatat cu aminoacizi) ............................ 15 mg