Pro Selenium, supliment alimentar cu seleniu

Pro Selenium, supliment alimentar cu seleniu

Desi se gaseste in cantitati foarte mici (micrograme), seleniul este un oligoelement esential pentru organism. Este un puternic antioxidant care lucreaza impreuna cu vitamina E in lupta impotriva radicalilor liberi, are efecte hepatoprotectoare. Participa la mentinerea unei vieti sexuale normale, stimuleaza libidoul.

Mai multe detalii


32,89 lei cu TVA

8 other products in the same category:

Pro Selenium 50 mcg

supliment alimentar cu seleniu (60 tablete)


actioneaza impreuna cu vitamina E si ii potenteaza acesteia activitatea antioxidanta

este un element important din structura tesutului muscular si mai ales al miocardului

alaturi de zinc actioneaza ca si afrodisiac, stimuland libidoul si mentinanad o viata sexuala normala

regleaza functiile glandei tiroida si a pancreasului

este recomandat in special persoanelor in varsta, celor expusi la poluare, cancer sau virusi

Ce este seleniul

 Seleniul a fost descoperit de catre savantul chimist Jakob Berzelius (membru al Academiei Regale de Stiinte a Suediei) in anul 1817, fiind mai apoi studiat de catre alti cercetatori care au descoperit importanta fundamentala a acestui mineral pentru organismul omului.

 Desi se gaseste in cantitati foarte mici in organism (micrograme), seleniul este un oligoelement esential.

 Reprezinta un puternic antioxidant care lucreaza impreuna cu vitamina E si ii sporeste acesteia capacitatea de combatere a radicalilor liberi si a imbatranirii prematurea a celulelor si tesuturilor.

 Cercetari recente au dezvaluit faptul ca seleniul actionand alaturi de vitamina E si tiaminoacizi, formeaza factorul hepatic 30, asadar are efect de stimulare a protectiei antitoxice la nivelul ficatului.

 Seleniul, ca si zincul, prezinta proprietati afrodisiace excelente, participand la pastrarea unei vieti sexuale normale. Sub forma de selen-proteina acesta intra in componenta tesutului testicular. Studii asupra seleniului au demonstrat ca, mai ales  la barbati, are rol de stimulare a fertilitatii, prin marirea vitezei de formare a spermatozoizilor si imbunatatirea deplasarii acestora. Barbatii necesita o doza zilnica zporita de seleniu deoarece prin ejacularea spermei se pierd cantitati importante din acest mineral.

 Acest microelement paticipa la buna functionare a pancreasului precum si a glandei tiroide.

 Face parte din structura fermentului care controleaza sinteza de triiodtironina, substanta care este in principal responsabila de actiunile hormonilor tiroidieni asupra diverselor organe tinta.

 O cantitate normala de seleniu in organism previne aparitia matretii.

 Deoarece seleniul face parte din proteinele muschilor, inclusiv a miocardului - muschiul inimii - acesta poate avea efecte de ameliorare in cazul cardiomiopatiilor, ischemiilor si sindroamelor anemice.

 In regiunea Keshan din China, carenta de seleniu reprezenta o cauza importanta de mortalitate infantila datorata disfunctionalitatilor miocardice. Acest fapt s-a schimbat odata cu administrarea catre copii, de suplimente nutritive cu seleniu, ca parte a tratamentului. De aici si denumirea bolii, sindromul Keshan.

 Un foarte des citat studiu clinic asupra 1300 de oameni publicat in 1996 de catre Dr. Larry Clark sugereaza ca seleniul ar putea avea efecte de prevenire a cancerului. Grupul de studiu a fost impartit in doua, o jumatate primind seleniu obtinut din drojdie de bere (200 mcg/zi) iar cealalta jumatate placebo.

 Studiul s-a derulat pe o perioada de 5 ani si conform Dr. Clark, fata de grupul martor, s-a constatat o reducere cu 37% a tuturor tipurilor de cancer. Studii clinice pentru a explora in continuare aceste constatari sunt in curs de desfasurare.

 Seleniul joaca un rol important in sistemul de aparare al organismului, intensificand productia de anticorpi si are capacitatea de a preveni manifestarile toxice a unor metale grele cum ar fi arseniul, plumbul, cadmiul, platina, mercurul.

Unde se gaseste seleniul

 Cea mai importanta sursa alimentara de seleniu este nuca braziliana (1990 mcg/100 g).

 De asemenea cantitati mari de seleniu intalnim si la algele marine, lapte, cereale integrale, germeni de bob, grau, ovaz, tarate, peste (ton, somon), precum si in alte cantitati in carne (rosie, de miel, vita, pui), viscere (ficat, rinichi), oua, usturoi.

 Cantitatea de seleniu care se poate gasi atat in cereale cat si in produsele animale depinde de cantitatea de seleniu aflata in sol.

 Un sol bogat in acest mineral inseamna produse vegetale bogate in seleniu, care consumate de catre animale transfera seleniul catre acestea. Din nefericire solul Romaniei este sarac in seleniu. Acest fapt se poate indrepta prin aportul suplimentelor alimentare care au un continut optim de seleniu, usor utilizabil de catre organism.

 Trebuie mentionat faptul ca rafinarea alimentelor (faina alba, ulei etc) micsoreaza continutul de seleniu in medie cu 60%. De asemenea prin gatire se reduce continutul de seleniu, in special daca nu se consuma apa in care au fost gatite alimentele. O sursa constanta sunt suplimentele alimentare care isi pastreaza intacta cantitatea de seleniu.

Deficit de seleniu, simptome

 Deficienta de seleniu poate provoca disfunctionalitati miocardice (sindromul Keshan), imunodeficiente, afectarea functiei sexuale, cancer si afectiuni cardiovasculare, poate provoca moartea subita la nou-nascut, de asemenea carenta de seleniu poate duce la unele tipuri de anemie.

Excesul de seleniu

 Excesul de seleniu contribuie la aparitia selenozei. Simptomele acesteia sunt caderea parului, friabilitatea si exfolierea unghiilor, greata, iritabilitatea, astenie etc. Intoxicatia, desi grava se instaleaza destul de rar.

Doza zilnica recomandata de seleniu

 In mod obisnuit doza zilnica recomandata se situeaza intre valorile de 50 si 100 de micrograme (mcg) pe zi.

 Necesarul de seleniu poate varia in functie de greutate, sex, varsta si sunt mai ridicate la femeile insarcinate sau care alapteaza.

 Sugarii 0-6 luni .......... 15 mcg/zi
 7-12 luni .................. 20 mcg/zi
 Copiii 1-8 ani............. 30 mcg/zi
 9-13 ani ................... 40 mcg/zi
 Peste 14 ani .............. intre 60 - 80 mcg/zi.

 O doza zilnica mai mare de 200 micrograme/zi nu poate fi consumata decat cu recomandare medicului.

Recomandari:

Mod de administrare Pro Selenium:

Alopecie
Antioxidant
Aparat digestiv
Bufeuri
Cancer de piele
Cancer la prostata
Chelie (preventiv)
Diabet (reglare glicemie)
Insuficienta cardiaca
Intoxicatie cu gaze esap. si fum
Intoxicatie cu plumb
Imbatranire tesuturi (intarziere)
Incaruntirea parului
Matreata (prevenire, tratare)
Menopauza
Par sanatos
Persoana in varsta - preventiv

0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
1-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1

 Legenda: 1-1-1 = o tableta dimineata, una la pranz, si una seara.

Continut o capsula: Seleniu (seleniu-metionina si selenat de sodiu) ............ 50 mcg