Calciu si magneziu pentru intarirea oaselor corpului uman

Calciu si magneziu pentru intarirea oaselor corpului uman

Calciul si magneziul sunt minerale indispensabile organismului, necesare pastrarii sanatatii oaselor si a danturii, functionarii optime a aparatului cardiovascular, a sistemului nervos si a musculaturii. Calciul favorizeaza absorbtia fierului, combate insomnia, fortifica oasele, dentitia si sistemul nervos.

Mai multe detalii


55,22 lei cu TVA

8 other products in the same category:

Strong Bones

supliment alimentar calciu si magneziu pentru oase (100 capsule)



  Calciul este un element esential pentru sanatatea oaselor, dintilor si pentru absorbtia optima a fierului.

 Cercetatorii au certificat faptul ca deficitul de acest mineral este responsabil de mai mult de 157 de boli degenerative (osteoporoza, crampe musculare, afectiuni cardiovasculare, alergia, Alzheimer, diabet etc).

 Calciul este esential pentru mentinerea nivelului necesar de masa osoasa astfel incat acesta sa sustina structura corpului.

 Organismul utilizeaza calciul la o serie intreaga de procese din sistemele: cardiovascular, muscular, nervos etc. De asemenea calciul se pierde prin procesele de eliminare a deseurilor din organism si prin cresterea parului si a unghiilor, descuamarea pielii precum si prin transpiratie.

 Daca prin alimentatie nu reusim sa aducem cantitatea necesara de calciu, organismul utilizeaza calciul aflat in oase ducand la slabirea si predispunerea acestora la rupere. In mod surprinzator se estimeaza ca cca 70% din populatie nu are un aport optim de calciu din alimentatie, lucru care duce la diverse efecte negative, in functie de varsta si zona.

 Copii si adolescentii, in special, au nevoie de o cantitate optima de calciu pentru a nu aparea deficiente in dezvoltarea oaselor si a masei osoase.

 Pe o perioada mai lunga de timp, o cantitate insuficienta de calciu in alimentatie mareste semnificativ riscul de aparitie a osteoporozei (subtierea oaselor).

 Osteoporoza este o afectiune a sistemului osos caracterizata prin scaderea masei osoasea si deteriorarea sistemului tesuturilor osoase. Aceasta poate duce la cresterea riscului de fracturi de obicei la incheitura mainii, soldului si a coloanei vertebrale.

 Osteoporoza poate duce la fracturi ale oaselor la nivelul coloanei vertebrale, care la randul sau, pot produce dureri cronice si eventual deformarea acesteia.

 Desi osteoporoza poate afecta atat barbatii cat si femeile de orice varsta, un risc mai mare de dezvoltarea a acestei afectiuni il prezinta:

- femeile in general

- femeile, in perioda de dupa menopauza

- persoanele in varsta

- persoanele mai putin dezvoltate trupeste

- persoanele a caror alimentatie nu aduce cantitatea optima de calciu

- persoanele sedentare

Alimentatie pentru oase sanatoase

 Cum ne putem mentine sanatatea oaselor:

- prin aportul suficient de calciu din alimente

- consumand alimente care favorizeaza absorbtia maxima a calciului din intestin

- in cazul in care dieta nu contine alimente care sa asigure necesarul de calciu precum si absorbtia optima pentru acesta, prin aportul acestor elemente din suplimente nutritive concepute special pentru sanatatea oaselor.

Surse alimentare de calciu

 Cele mai bogate alimente in care se gaseste calciul sunt: susan (783mg/100g), soia, migdale, alune, catina. De asemenea alimente mai accesibile care contin calciu sunt: fasolea boabe, branza de vaci, ouale (galbenus), lapte de vaca, nuci, smantana, fasole verde, telina, varza, portocale etc.

 Desi foarte multe dintre alimentele consumate intr-o dieta obisnuita  contin calciu, unele combinatii intre aceste alimente reduc sau chiar impiedica absorbtia calciului.

 De exemplu painea graham sau cea integrala (datorita continutului de fosfor fitic) micsoreaza nivelul de calciu si fier absorbit de la nivelul intestinului. De asemenea painea alba nu este recomandat a fi consumata cu orez glasat, alte paste fainoase, produse cu continut ridicat de zaharuri etc.

 O dieta continand multe proteine si sare scade de asemenea absorbtia de calciu, datorita faptului ca sunt sintetizati acizii uric si lactic  in organism, pentru a caror eliminare este utilizat calciul.

 Desi au in continut calciu, unele alimente cum ar fi spanacul, pudra de cacao, ciocolata, contin si mult acid oxalic care face ca acest bioelement sa nu fie absorbit in organism. Alimentele bogate in acid fitic (fasolea boabe, semintele) maresc cantitatea de calciu eliminata prin fecale, de doua ori. Insuficienta biliara precum si unele afectiuni digestive de asemenea nu sunt favorabile absorbtiei calciului.

 La polul opus, grasimile care au un punct de topire redus (margarina, uleiul), favorizeaza asimilarea calciului.

 De asemenea lactoza (intra in componenta produselor lactate acide), avantajaza asimilarea calciului la nivelul intestinului de 2 – 5 ori mai mult.

 De mare ajutor in absorbtia calciului sunt si vitaminele C, D, cuprul, siliciul, magneziul etc.

Cantitatea zilnica necesara de calciu

 Necesarul zilnic de calciu poate varia in functie de fiecare individ in parte, de sex, varsta starea de sanatate etc. Aportul zilnic recomandat, de calciu este urmatorul:

 

Varsta                                                                  mg calciu/zi

 nastere - 6 luni …........................................................ 210

 6 luni – 1 an …............................................................ 270

 1 – 3 ani ….................................................................. 500

 4 – 8 ani ….................................................................. 800

 9 – 13 ani …................................................................ 1300

 14 – 18 ani ….............................................................. 1300

 19 – 30 ani ….............................................................. 1000

 31 – 50 ani ….............................................................. 1000

 51 – 70 ani ….............................................................. 1200

 70 +      ani …............................................................. 1200

 Femeile insarcinate ….................................................... 1300

 Femeile care alapteaza …............................................... 1000

 Femeile peste 50 de ani ….............................................. 1500

Consumul de peste 2000 mg de calciu/zi este posibil numai cu acordul medicului.

Magneziul

 Magneziul este al patrulea cel mai intalnit bioelement in organism este esential pentru buna functionare a acestuia.

 Aproximativ jumatate din cantitatea de magneziu pe care o intalnim in organism se gaseste in oase. Cealalta jumatate este regasita in special in celulele tesuturilor si organelor. Doar 1 % din intreaga cantitate de magneziu o intalnim in sange iar organismul lucreaza pentru a mentine constanta aceasta cantitate.

 Magneziul este necesar pentru mai mult de 300 de reactii metabolice in organism. Ajuta la mentinerea functionarii normale a muschilor si a sistemului nervos, intervine in mentinerea ritmului cardiac stabil, are rol in functionarea sistemului imunitar si in mentinerea sanatatii oaselor.

 In ceea ce priveste sanatatea oaselor, magneziul impulsioneaza sinteza hormonului numit calcitonina (secretat de catre glandele tiroida si timus) cu  un rol deosebit de important pentru metabolismul calciului, facilitand trecerea acestuia din sange in oase.

 Activitatea magneziului scade riscul de aparitie a osteoporozei, a unor forme de artrita, de atac cerebral si pietre la rinichi. Un consum ridicat de calciu in alimentatie si un aport scazut de magneziu poate conduce la aparitia afectiunilor enumerate mai sus.

Unde se gaseste magneziul

 Sursele cele mai importante de magneziu sunt smochinele, laptele, oua, fructe (visine, cirese, prune, capsune, lamai), crustacee, soia, patrunjel, grau, migdale, alune, nuci prospete, castane, catina, etc.

Necesarul zilnic de magneziu este de cca 320 mg/zi.

 

Recomandari:

Mod de administrare Strong Bones:

Aciditate la stomac
Adolescent (14-18 ani) - preventiv
Antihemoragic
Antispastic
Carcei
Calmant
Deficit Ca si Mg (asimilare, fixare)
Descumarea unghiilor
Discopatii
Hernie de disc
Insomnie
Lumbago
Mialgii
Migrene
Nevralgii
Osteoporoza
Persoana in varsta - preventiv
Rahitism
Rau de mare, masina, avion (prev)
Scrasnit din dinti
Spasmofilie
Unghii friabile
Urticarie

0-0-1
0-0-1
1-0-1
1-0-1
0-0-1
2 tablete la nevoie
0-0-1
1-0-1
1-0-1
1-0-1
1-0-1
1-0-1
1-0-1
2 tablete la nevoie
1-0-1
1-0-1
0-0-1
1-0-1
1-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1
0-0-1

Legenda: 1-1-1 = o tableta dimineata, una la pranz, si una seara

Continut Strong Bones:

- Calciu (carbonat, acetat, citrat si alfa-cetoglutarat) .......................... 300 mg

- Magneziu (oxid, aspartat, succinat, fumarat, citrat si alfa-cetoglutarat) .......................... 150 mg.