Mega B Complex - vitaminele B

Mega B Complex - vitaminele B

Ruperea unghiilor, caderea parului pielea uscata, toate aceste sunt efecte negative ale stresului. O solutie pentru ameliorarea acestor simptome sau chiar pentru disparitia acestora poate fi suplimentarea dietei cu vitaminele B.

Mai multe detalii


119,68 lei cu TVA

11 other products in the same category:

Mega B Complex

Prospect complex vitaminele B (100 tablete)

 

 Complexul de vitamine B este indispensabil mai ales persoanelor care sunt expuse zilnic stresului. Sub efectul stresului, organismul consuma rezervele de vitamine mai repede si astfel apare mai usor starea de carenta, care poate favoriza declansarea unor boli.

 Foarte putine persoane cunosc faptul ca unele simptome, cum ar fi caderea si incaruntirea prematura a parului, matreata, deshidratarea pielii, friabilitatea unghiilor, pot fi ameliorate doar prin asigurarea unui aport suficient de vitamine B, fara a apela la sampoane sofisticate sau creme extrem de scumpe, pe care deseori nici nu ni le putem permite.


 Mai jos va vom oferi o descriere a vitaminelor care fac parte din componenta complexului B, vitamine cu functii variate, cu aport in majoritatea proceselor biochimice si fiziologice din intreg organismul.

 Vitamina B1 (tiamina)

 Vitamina B1 se gaseste in cantitati mai mari in drojdie, orez nedecorticat, grau orz secara, mazare, alune, castane, ficat, carne de porc slaba etc. Pentru vegetarieni este necesara o suplimentare cu vitamina B1 deoarece este sintetizata de catre bacterii si plante insa in cantitati insuficiente pentru nevoile organismului.

 Are functie importanta in metabolismul glucidelor si este esentiala pentru pentru functionarea normala a musculaturii, aparatului reproducator si a sistemului nervos.

 Intensifica activitatea anti-toxica a ficatului si actioneaza si in  sistemul cardiovascular.

 Stimuleaza formarea si functionarea celulelor creierului si are rol si in procesul de memorare fiind supranumita "vitamina performantei intelectuale". De mentionat este si faptul ca are si un usor efect diuretic (activează secretia urinara).

 O alimentatie bogata in glucide (zahar), consumul de alcool, fumatul, medicamentele cu continut de cofeina (anticonceptionale, pastile pentru combaterea aciditatii gastrice) precum si stresul maresc necesarul de vitamina B1. De asemenea in perioadele friguroase organismul are nevoie de mai multa vitamina B1.

 Contribuie in tratamentele a multor afectiuni cum ar fi: anorexie, intarzieri de crestere, oboseala generala, nevrite, stres, boli infectioase ale sistemului nervos etc. O contributie importanta o aduce si la cresterea tonusului musculaturii netede.

 Deficienta de vitamina B1 duce la aparitia bolii Beri-Beri, dezechilibrul metabolismului glucidic, tulburari psihice, favorizeaza aparitia bolii Alzheimer.

 Vitamina B1 nu este stocata in organism asa ca trebuie inlocuita zilnic.

 Vitamina B2 (riboflavina)

 Vitamina B2 se gaseste in cantitati mai mari in drojdia de bere, ficat, rinichi, inima, lapte oua, in peste, in toate speciile de fructe (in special caise, castane) etc.

 Are functie esentiala in procesul de fixare a fierului in hemoglobina, in sinteza proteinelor, participa la catabolismul lipidelor si glucidelor.

 Participa in procesele de asimilare, respiratie celulara, are rol in transportul oxigenului, are activitate in procesul de crestere, previne uscarea si cadeea parului, ruperea unghiilor, acneea etc.

 Ajuta la imbunatatirea agerimii vederii si contribuie la dezvoltarea fizica. 

 Lipsa vitaminei B2 produce tulburari de crestere si dezvoltare si favorizeaza aparitia unor boli dermatologice. Aportul insuficient determina reducerea biosintezei proteinelor. Necesarul de vitamina B2 este mai crescut la sportivi, la vegetarieni si in situatii de stres. Are eficienta crescuta alaturi de vitaminele B1, B3, B6, si vitamina C.

 Vitamina B3 (niacinamida amida acidului nicotinic, factorul pp)

 Vitamina B3 se gaseste in cantitati mai mari in lapte, nuci, peste (ton, somon), germeni de grau, ficat, carne etc.

 Intensifica eliberarea de energie in activitatea de ardere a grasimilor si zaharurilor (lipidelor si glucidelor) si imbunatateste procesele de oxido-reducere.

 Prezinta functii substantiale in activitatea sistemului nervos si aparatului gastrointestinal.

 Este vasodilatator, imbunatateste circulatia sanguina, are rol in scaderea nivelului colesterolului din sange (scade riscul de infarct) si a grasimilor, mareste secretia hormonilor sexuali (testosteron, estrogeni) si de insulina.

 Protejaza integritatea tegumentelor.

 Amelioreaza durerile ulceroase si combate halena (mirosul neplacut al gurii).

 Vitamina B3 contine nicotinamide care actioneaza impotriva starilor de angoasa, de anxietate, si ajuta in lupta impotriva alergiilor solare. In componenta vitaminei B3 intalnim si acid nicotic care scade colesterolul din sange, tensiunea arteriala si alimenteaza cu energie toate reactiile metabolice din organism.

 Eficienta vitaminei B3 creste daca este administrata impreuna cu vitaminele B2, B5, B15 si vitamina C, insa randamentul acesteia scade in cazul in care se consuma alcool, zahar, alimente ce contin fibre sau unele medicamente (somnifere, penicilina, sulfamide).

 Vitamina B4 (adenina)

 Vitamina B4 se gaseste in cantitatea cea mai mare in drojdia de bere. In sange se gaseste in densitatea cea mai mare in hematii.

 Impreuna cu alte vitamine participa la biosinteza hemoglobinei si a globulelor rosii.

 Prezinta functii importante in metabolismul glucidelor,  lipidelor si al clorurii de sodiu. Are rol in functionarea glandelor suprarenale si in procesele de crestere.

 Vitamina B4 este sintetizata in organism de catre flora bacteriana intestinala, insa in cantitate foarte mica si este absorbita la nivelul intestinului subtire.

 Consumul de medicamente ca sulfamide si antibiotice creste necesarul de vitamina B4 in organism.

 Vitamina B5 (acid pantotenic, pantotenat de calciu)

 Vitamina B5 se gaseste in cantitati mai mari in drojdia uscata, ficat, mazare, galbenus de ou, cereale etc.

 Actioneaza in metabolismul glucidelor si lipidelor, contribuind astfel la furnizarea energiei necesare tuturor proceselor fiziologice.

 Are rol in producerea hormonilor steroizi, a hormonilor hipofizari si la functionarea sistemului nervos central.

 Actioneaza in procesul de sinteza a adrenalinei, principalul hormon care ne ajuta in combaterea stresului. Este considerata "vitamina frumusetii" confera vitalitate si catifelare pielii si accelereaza si procesul de cicatrizare.

 Stimuleaza pozitiv cresterea si pigmentarea parului. Acidul pantotenic micsoreaza efectele toxice si reactiile adverse produse de antibiotice. Creste capacitatea ce concentrare si are grija de sistemul nervos periferic.

 Are eficacitate crescuta cand este alaturat vitaminelor B6, B9 si vitamina C.

Vitamina B6 (piridoxina)

 Vitamina B6 se gaseste in cantitati mai mari in varza, cereale integrale, tarate, banane, avocado etc.

 Datorita faptului ca activeaza unele enzime, are multiple roluri.

 Participa la metabolismul aminoacizilor, al proteinelor, glucidelor si lipidelor (in special al acizilor grasi esentiali) si al fierului.

 Este indispensabila formarii anticorpilor si a hematiilor (globulelor rosii). Intareste sistemul imunitar al organismului, previne imbatranirea precoce, stimuleaza producerea de hormoni. Are rol in hranirea si buna functionare a pielii, actioneaza impotriva albirii si caderii firelor de par.

 Avand un rol important in metabolismul aminoacizilor, necesitatea utilizarii este in raport direct cu cantitatea de proteine consumate. Aportul crescut de proteine si un efort fizic sustinut si intens mareste considerabil necesarul de vitamina B6 in organism.

 Carenta acestei vitamine afecteza structura si functionarea normala a tesutului muscular.

 Un aport substantial de vitamina B6 contribuie, in mare masura, la atenuarea tensiunii nervoase, a durerii asociate ciclului menstrual si la ameliorarea situatiei de greata, acest aspect fiind dovedit de observatiile clinice. Este necesara pentru fixarea vitaminei B12. Actioneaza ca un slab diuretic natural.

 Forma cea mai eficace este aceea unde este asociata cu vitaminele B1, B2, B5, magneziu si potasiu. Vitamina B6 face ca organismul sa asimileze mai usor vitaminele B12 si magneziu.

Vitamina B7 (colina si inozitolul)

 Vitamina B7 este produsa si in organism insa in cantitati mici. O intalnim in cantitati mai mari in drojdie de bere, creier, inima, ficat de vita. sintetizata si in organism, dar in cantitati insuficiente.

 Impreuna cu inozitolul (ambele substante sunt componente ale lecitinei) favorizeaza legarea acizilor grasi liberi, prevenind steatoza hepatica (incarcarea ficatului cu grasimi). De asemenea, impiedica si depunerea colesterolului pe peretii arteriali.

 Contribuie la eliminarea substantelor toxice si a metabolitilor inutili acumulati in organism.

 Lipsa colinei duce la perturbarea activitatii cerebrale si la scaderea capacitatii de memorare. Actioneaza ca factor de crestere.

 Vitaminele B9, B12, A si mai ales inozitolul administrate impreuna maresc randamentul vitaminei B7.

 Inozitolul

 Se gaseste in cantitati mai mari in lapte, iaurt, cereale integrale, germeni de grau, fasole verde etc. 

 Ajuta la prevenirea steatozei hepatice (impiedica depunerea grasimilor sia  colesterolului in ficat).

 Avantajaza cresterea parului si previne ateroscleroza. Impreuna cu colina participa la biosinteza fosfolipidelor (componente esentiale ale membranei celulei nervoase).

 Drept urmare, este absolut indispensabila transmiterii influxului nervos si, deci, activitatii cerebrale.

 Are si un efect calmant pronuntat.

Vitamina B8 (vitamina H, biotina)

 Vitamina B8 o regasim in cantitati mari in ficat, rinichi, galbenus de ou, fasole uscata etc.

 Este o vitamina hidrosolubila.

 Este parte a unor enzime care contribuie la metabolismul proteinelor, glucidelor si lipidelor.

 Intareste sistemul nervos (are rol in sinteza glucozei). Impiedica incaruntirea si caderea parului fiind utilizata cu rezultate bune in prevenirea alopeciei.

 O cantitate mai mare de biotina este recomandata sportivilor si in tratamentele depresiei, oboselii, anxietatii, durerilor musculare etc. 

 Eficienta ei creste in asociere cu vitaminele A, B2, B3 si B6.

 Vitamina B9 (aminele, vitaminele M si B-c - acidul folic)

 Vitamina B9 o intalnim in cantitati mai mari in: oua, fasole, ridichi, legume verzi etc. Are rol in sinteza globulelor rosii, influenteaza digestia. Intervine in producerea de serotonina care regleaza somnul si pofta de mancare.

 La femeile gravide sustine cresterea si dezvoltarea fatului, preintampina deficientele de nastere a copiilor si are efect galactagog.

 Asociata cu vitamina B12 are rol de protectie a aparatului cardiovascular si sustine dezvoltarea de noi celule.

Vitamina B10 (acidul para-aminobenzoic, PABA)

 Vitamina B10 este intalnita in cantitati mai mari in drojdia de bere, tarate, orez integral, rinichi, ficat etc.

 Contribuie la metabolismul fierului si la dezvoltarea hematiilor (globulele rosii). Favorizeaza sinteza acidului folic (B9) si absorbtia acidului pantotenic (B5).

 Impreuna cu vitaminele E, B5, B8 si B9 are rol in pigmentarea firelor de par, sanatatea pielii si sanatatea intestinala.

Vitamina B12 (cianocobalamina)

Vitamina B12 se gaseste in cantitati mai mari in ficat de porc si de vita, carne slaba, branza, peste.  

 Are rol in sinteza proteinelor, metabolismul  glucidelor si lipidelor contribuind la producerea de energie.  

 Contribuie la dezvoltarea fizica, la cresterea poftei de mancare si a greutatii corporale. Din acest motiv este de mare folos in profilaxia si tratamentul anemiei.

 Vitamina B12 incetineste ritmul de distrugere a celulelor nervoase si este benefica la mentinerea functionalitatii normale a sistemului nervos, amelioreaza irascibilitatea si contribuie la imbunatatirea capacitatii de concentrare, de memorare si de pastrare a echilibrului psihic. 

 Impreuna cu acidul folic are rol in formarea de noi celule si functionarea optima a acestora.

 Reduce riscul de afectiuni cardiovasculare, faciliteaza absorbtia Calciului, lupta impotriva anemiei, are rol in crestere.
Excelent se asimileaza impreuna cu vitamina B6.


 Produsele care contin, pe langa complexul vitaminic B, si vitamina C si Magneziu actioneaza benefic pentru reducerea efectelor negative ale stresului. Au un mare avantaj, si acela ca nu produc dependenta si stare de somnolenta, spre deosebire de alte produse existente.


 Preparatele de complex vitaminic B sunt utile oricarei persoane, deoarece reduc sensibilitatea la stres si simptomatologiile asociate stres-ului, iar sportivilor le sunt aproape indispensabile.

 Datorita efectelor terapeutice, sunt un supliment alimentar valoros in prevenirea si tratarea alergiilor, a tulburarilor neurologice si psihice.


Atentie! 
  Datorita consumului de vitamine din complexul B, urina devine inchisa la culoare si capata un miros caracteristic. In caz de efort fizic sustinut, acest fenomen este insesizabil.  

 

Recomandari

Mod de administrare:

Activitate fizica (stimulare)
Adolescent (14-18 ani) - preventiv
Adult (18-50 ani) - preventiv
Alcoolism
Anemie feripriva
Antioxidant
Apetit (crestere) - anorexie
Aritmie cardiaca
Arteriopatie obliterana
Astenie
Atrofie musculara
Boala Alzheimer
Boala Vilebrand
Carcei
Calculi renali
Decalaj fus orar
Degeraturi
Dependenta de droguri
Depresie
Digestie buna
Discopatii
Durere menstruala
Epilepsie
Halena
Hernie de disc
Insomnie
Inteligenta (ridicare coeficient)
Incaruntirea parului
Leucemie
Litiaza renala
Memorie (imbunatatire)
Menstruatii nereg, sindrom prem.
Nervozitate
Nevralgii
Nicturie (copii)
Oboseala
Par sanato
Parkinson
Picioare reci
Polineuropatii
Psoriazis
Ritm cardiac (lipsa Ca, Mg, K, B2)
Schizofrenie
Scleroza multipla
Scrasnit din dinti
Senilitate (prevenire)
Stres
Unghii cu pete albe

0-1-0
1-0-0
0-1-0
0-1-0
0-1-0
1-0-0
1-0-0
1-1-0
1-1-0
1-1-0
1-0-0
1-1-0
1-1-0
1-1-0
1-1-0
1-1-0
2 dimineata si seara
1-0-0
1-1-0
1-1-0
1-0-0 in timpul mesei
1-0-0
1-0-0
1-0-0
1-1-0
1-1-0
1-1-0
1-0-0
1-1-0
1-0-0
1-1-0
1-0-0
1-1-0
1-1-0
1-0-0
1-0-0
1-1-0
1-0-0
1-1-0
(1-1-0) 15 zile, (1-0-0) -> 1-0-0
1-0-0
1-0-0
1-0-0
1-1-0
1-0-0
1-0-0
1-1-0
1-0-0

     

Legenda: 1-1-1 = o tableta dimineata, una la pranz, si una seara.

Continut:

- Tiamina ..................... 100 mg

- Riboflavina ................. 100 mg

- Niaciaminda ................ 100 mg

- Acid pantotenic ........... 100 mg

- Piridoxina ................... 100 mg
- Colina ........................ 100 mg

- Inozitol ...................... 100 mg

- PABA ......................... 100 mg

- Acid folic .................... 125 mg

- Cianocobalamina .......... 100 mg
- Biotina ....................... 100 mg

http://www.tratamentulnaturist.ro/minerale/67-calciu-magneziu-oase-sisem-nervos.html